dinsdag 21 januari 2014

Een oogje op jouw... (Tutorial)

Voorbereiding is het sleutelwoord.
Koekjes bestaan vaak uit verschillende lagen deze lagen hebben droogtijd nodig, en dit is zo handig, want dan moet je stoppen, even iets anders gaan doen en dan weer verder. (het kan soms ook frustrerend werken maar in mijn geval is het een redding.)

Wanneer je weet wat voor ontwerp je wilt maken kun je de stappen die genomen moeten worden al gaan uitstippelen.

In mijn volgende ontwerp bijvoorbeeld zitten oogjes in verwerkt.
Dus ik ga vast oogjes maken. Deze moeten 24 uur drogen anders duw je ze zo weer in elkaar. Niet handig ;-)

Stappen plan:
* Print een Template met de maat oogjes die je hebben wilt. (scroll naar onder voor voorbeeld templates)
* Stop deze is een insteekhoesje (voor gebruik eerst goed desinfecteren), of plak hem achter bakpapier vast.
* Je kan dan eerst het buiten lijntje spuiten, dit laat je paar minuutjes drogen en dan vul je hem op.
Persoonlijk spuit ik direct een rondje, net zolang tot dat het template rondje bedekt is.


* Wanneer het oogje nog nat is, laat ik heel voorzichtig een wit musketzaadje erop vallen, en druk dit met een sate prikkertje heel voorzichtig iets aan. Niet te hard doorduwen, anders is hij weg ;-)
Je hebt dan een pupil in je oogje gemaakt.


* Laat dit 24 uur drogen en dan kan je ze er zo afhalen. Je hebt dan zogenaamde Royal Icing Transfers gemaakt.


* De zwarte oogjes kun je vervolgens weer op een wit oogje plaatsen, waardoor de oogjes nog echter lijken.



Templates:
Smalle oogjes



Medium oogjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten